Спеціалізований семінар працівників ліфтової галузі Українив в м. Вінниця, 1 липня 2010р.

Семінар проводився 1 липня 2010 року в м. Вінниця. Як вже відзначалось на сторінках нашого журналу ( №8) та у вступному слові (журнал №9) редакція журналу «Ліфтова Індустрія» розпочинає проведення Спеціалізованих семінарів.

Це семінари, на яких будуть розглядатись конкретні теми по конструкції, виробництву, експлуатації чи ремонту та модернізації ліфтів та ряд інших питань. Тобто семінари будуть проводитись за цілеспрямованою тематикою. Тому вони і є спеціалізованими. Відповідно учасниками цих семінарів будуть ті організації та підприємства, які безпосередньо мають відношення та певну зацікавленість у розгляді цих питань.

Розпочався наш І Спеціалізований семінар вступним словом – привітанням головного редактора журналу «Ліфтова Індустрія» Пилипів М.Д. Після чого вона ознайомила всіх присутніх із складом учасників семінару.

На семінарі були присутні:

  • Державні представники: заступник міського голови м. Вінниця – Кістіон В.Є.;
  • начальник Територіального управління Держгірпромнагляду у Вінницькій області – Коваль А.Д..;
  • заступник начальника Територіального управління Держгірпромнагляду у Вінницькій області – Таран В.П.;
  • заступник начальника Держгірпромнагляду у Львівській області – Кімак Я.Я.;
  • директор Львівського обласного учбового центру - Мельник І.П.;
  • генеральний директор ТзОВ «Укртеплоліфтсервіс» - Верховний А. О.;
  • заступник генерального директора ТзОВ «Укртеплоліфтсервіс» - Несторенко С.В.;
  • заступник генерального директора ТзОВ «Укртеплоліфтсервіс» - Ярошенко В.В.

Представники ліфтових підприємств:

  • ТзОВ «АРМ-ЕКО» (м. Рівно);
  • «Вертикаль» (м. Житомир);
  • ТОВ «Етап ЛТД» (м. Київ);
  • ПП «Житомирліфт-сервіс» (м. Житомир);
  • ПП СРБУ «Закарпатліфтмонтаж» (м. Ужгород);
  • ПП «Західна Ліфтова Компанія» (м. Львів);
  • МП ТОВ «Інвар» (м. Вінниця);
  • ТОВ «Київмонтажліфт» (м. Київ);
  • ТзОВ «Ліфт-Еко» (м. Львів);
  • ТОВ «Ліфтцентр-Україна» (м. Київ);
  • ТОВ « Рембудмонтаж-ВВС» (м. Вінниця);
  • ВАТ «Рівноліфт» (м. Рівне); ТОВ «Техноімпекс» (м. Черкаси);
  • ТОВ «Укртеплоліфтсервіс» (м. Київ);
  • ТОВ «Харківліфт» (м. Харків);
  • ТзОВ СРБУ «Хмельницькліфт» (м. Хмельницький);
  • КП «Чернівціміськліфт» ( м. Чернівці);

Тобто, на І Спеціалізованому семінарі були присутні 35 чоловік, які представляли 20 фірм та ліфтових організацій.

Для продовження роботи семінару було надано слово ген. директору ТзОВ «Укртеплоліфтсервіс» п. Верховному А.О. ( Генеральний партнер семінару).

Тема виступу: « Розгляд основних принципів роботи безредукторного приводу ліфтів. Економічні переваги та перспективи встановлення при модернізації, реконструкції і поставки комплектних ліфтів».

«Багатий досвід в минулому, робота в Києві на підприємстві «Ліфт ремонт» дозволили всебічно ознайомитись з роботою ліфтів. Не так давно було вирішено організувати власне виробництво, щоб не дивитись на «захід», а робити свої, вітчизняні ліфти. Передовсім тому, що наші підприємства мають всі потужності, щоб робити не гірше, ніж Європа, Японія та решта країн. «Укртеплоліфтсервіс» використовує якісне японське обладнання. А деякі комплектуючи, такі як електроніка, без якої не можна обійтися, постачаються з Німеччині, Японії.

На Україні є представництва різних компаній. Серед них – «Отіс» (Америка), «Карат» ( Білорусія). Останній, в основному, передбачає виробництво ліфтів для України. З’явилась нова компанія «Столиця», але вона використовує переважно турецькі комплектуючі, якість яких говорить сама за себе.

На вітчизняному ринку є і власні представники, наприклад, «Рівно Ліфт», що займається випуском ліфтів.

Вже два роки, як «Укртеплоліфтсервіс» займається ліфтами. Це доволі цікава тема, яка має великий потенціал на ринку попиту. Досвід роботи показує, що ліфтова галузь є дуже необхідною. Поступово з часом обладнання старіє, як морально, так і фізично, і так чи інакше його треба планомірно міняти.

Планова заміна ліфтів розпочалась у 2007-2008 році, її призупинила криза. Але не зважаючи ні на що, навіть в після кризовий період наша компанія працює над створенням власного ліфта. Вже зроблено і освоєно для виробництва високомоментний багато полісний електродвигун. Він створює сприятливі можливості для перевезення як вантажів, так і пасажирів.

Нами було освоєно виробництво лебідки, що має найбільший попит, розраховану на ліфти вантажопідйомністю до 400кг. Ця лебідка складається з багатополюсного електродвигуна. В корпусі лебідки вмонтовано два відводних блоки для того, щоб розвести противагу кабіни по осях. Тут застосована поліспастна підвіска. Також є два відводних блоки. Канатоведучий має діаметр 256 мм. і знаходиться на осі валу. Цей кожух (два листи), товщиною 8 мм. розрахований на зусилля, яке може витримати навантаження ліфта в усіх параметрах. Обрамлення – швелером, на який кріпляться несучі листи. Він також є огорожею, яка необхідна за новими правилами. Тут ми реалізували це рішення. Тобто, щоб перевірити знос канату, можна просто зняти верхню кришку і візуально оцінити пошкодження. Зношення канату можна подивитись і знизу. Далі канат проходе під канатоведучий шків, обхвачує його та спускається на противагу. На противазі стоїть відводний блок, канати якого обхвачують шків і вертаються назад до машинного приміщення. Відводний блок противаги жорстко кріпиться до нього. Тут ми застосували аналогічну систему кріплення, яку використовує «Отіс».

При використанні комплекту модернізації єдине, що тут можна лишити - стару противагу, за умови, якщо результати діагностики будуть добрими. Тоді цей блок кріпиться на отвори, які зроблені в противазі.

Також ми використали таку саму систему підвіски кабіни. Є відводний блок на кабіні. Ми його кріпимо на ті ж самі отвори, що містяться на балці, що стоїть на кабіні. Тим самим вона так само міцно закріплюється. А система підвіски пружин виводиться в машинне приміщення. Там ми поставили контакти підвіски. Ці контакти спрацьовують при любому послабленні канату.

Пружини знаходяться повністю у стисненому стані. Тоді у випадку обриву чи перекосу вони послаблюються, а контакт вибивається з глибини підвіски.

Поставили ВК 2110 старого зразка на обмежувач швидкості. Хоча його можна і не встановлювати, так як система управління ліфтом допускає перевищення швидкості на 10%, а потім виключає автоматично систему управління. Тобто контролюється швидкість. Ще при наладці задаються певні параметри. Тобто, якщо швидкість перевищує 10%, забезпечується спрацювання системи, і ліфт зупиняється. Партнер «Укртеплоліфтсервіс» - «Вінниця Ліфт», яка робила монтаж ліфтів, також настояла на встановленні двосторонньої дії обмежувача швидкості.

В подальшому ми плануємо освоювати обмежувач швидкості власного виробництва. Вже розроблені креслення, які ми випробуємо спочатку на власній вишці, а потім запропонуємо до вашої уваги. Також заплановано застосовувати уловлювачі двосторонньої дії. Але встановлювати такий уловлювач спочатку треба вже на існуюче гніздо, щоб дати, так би мовити, звикнути персоналу до існуючого типу ліфта. Ми розуміємо, що встановлювати нові ліфти на старих будинках при тому, що каркас кабіни та шахти, головка – «радянського виробництва», тобто належної якості, не так вже й просто. Можливо, що доведеться міняти стояки, але це треба виявляти під час експлуатації ліфта. Каркас кабіни ми можемо залишити. Тому ми пристосовуємо обмежувачі до певної конструкції. Ми вводимо комплект уловлювачів двосторонньої дії. Ми маємо велику перевагу в тому, що випробуємо його не на зразках, а у себе на вишці, а потім даємо у виробництво.

Відповідно до нормативів і правил необхідно мати два гальма на безредукторному приводі двосторонньої дії, що є незалежними. Спочатку ми застосували гальма німецькі. Але тут виникла маленьке непорозуміння. « Вінниця Ліфт» настояли, щоб випробували механізм за площею вільного заповнення кабіни. Тобто, коли досліджували перший раз, німецькі гальма на 600 кг, не витримали. В результаті, сама система стримування канатів витримала, а гальма, мабуть через помилки при розрахунках, виявились недостатньо потужними. Вирішили поставити гальма власного виробництва, буквально через три дні згоріла котушка. Там виявився пробій конденсатора. Нові гальма ми поміняли та встановили протягом півтори доби. Та, до прикладу, якщо би заміна відбувалася на німецькі гальма, довелося б чекати до місяця часу на поставку. Тому б весь цей час люди не могли користуватись ліфтом і ходили б пішки. Ми винесли певний урок з цієї ситуації. Зараз впроваджуємо зйомні котушки. Ми матимемо змогу зняти котушку і відіслати її на ремонт. Протягом 2-3 годин проблему можна вирішити, і люди, користувачі ліфтів, не будуть мати особливих незручностей. Ці гальма вже є спроектованими. Вони складаються з двох котушок; двох дискових, незалежних один від одного, гальм. Вони забезпечують повну безпеку роботи та витримує навантаження в кабіні до 800 кг. Вже понад місяць працює такий ліфт і ніяких претензій не було. Але завдячуючи своєму досвіду, завдяки приміненню зйомних котушок, проблеми буде вирішено.

Ми вже повністю розробили двері шахти та двері кабіни. Їх замовлено і буде випробувано. Розроблено також привід дверей кабіни, що забезпечує плавність відкривання і є енергоефективним.

Головне в цьому проекті – енергозбереження. Цей ліфт працюю на одній фазі від 220 Вольт, використовуючи при цьому в середньому потужність 1кВт. Його можна підключати до звичайної розетки і він буде працювати. Доречним буде застосовування такого ліфта в котеджному будівництві. Цей ліфт показую дуже гарні характеристики.

Завдяки Сертифікації об’єктів котлонагляду та підйомних споруд багатьох заводів, де виробляються ліфти, було виявлено, що при приміненні безредукторних приводів використовуються електродвигуни з постійними магнітами (феромагніт). Для прикладу, на ліфтах, виробництва Китаю, в більшості встановлені двигуни з феромагнітами. Це, значно, дешевший засіб, але є один мінус застосування такого феромагніту ротора. При нагріванні магніт втрачає свої магнітні якості, і через 3-5 років його треба замінювати. У своєму ліфті ми застосовуємо звичайний електромагніт, що дає гарантію на багато років експлуатації. Він має 160 обертів /хв. Під час досліджень виявили, що такий магніт може працювати на ліфтах зі швидкістю 1,6; 2 ; 2,5 ; 3 і навіть 4 метри в секунду. Для руху кабіни запасу потужності вистачає.

Для свого проекту ми робили спеціальний дослід. За допомогою спеціальної програми «проганяли» ліфт по вишці без зупину протягом доби. Дослід показав, що при зовнішній температурі повітря +16 градусів, конструкція ліфта нагрілася до +40 градусів.

Ще один плюс в характеристиках цього ліфта те, що не потрібно змащувальних матеріалів.

Також зараз освоюється виробництво лебідки, що буде розрахована на ліфти в/н 630 кг, 1000 кг. і більше. Тут використовується принципово новий підхід. Електродвигун буде фланцевий, а сам канатоведучий шків буде двохопорним. Будуть використані литі опори. Це дозволить контролювати екстрене відключення ліфта. Підрахунки моторесурсу показали, що він становить 74 роки. Звичайно, це суто теоретичні розрахунки. Цю лебідку назвали Безредукоторною ліфтовою поліспаскою лебідкою – БЛПЛ.

Стосовно самого підприємства, то воно набуло дещо іншого вигляду, ніж мало ще декілька років тому. Так, коли почали розширювати діяльність, прийшлось розділити одну організацію на дві. Тому «Укртеплоліфтсервіс» став лабораторною базою, а «Теплоліфтсервіс» займається виробництвом. Всі наші досягнення є успішними завдяки тому, що впродовж ряду років ми плідно співпрацюємо з ТзОВ «Техноімпекс». Сьогодні в нас на семінарі присутній Богачов Олег Григорович – гол. інженер ТзОВ «Техноімпекс». Для ознайомлення з роботою та продукцією їхнього підприємства я передаю йому слово.»

Фірма «Техноімпекс» працює на ринку України 12 років. Має два направлення в роботі: комплектація для автоматизації та інженерні роботи. Роботи проводяться в різних галузях. Наприклад, 3 роки назад ми автоматизували корабельний завод. Також для прикладу автоматизували станок по зборці шин. Є рішення по контролю за чіткістю та якістю нанесення тексту на тютюнових виробах. Фірма має широкий спектр діяльності. Чотири роки назад почали працювати в ліфтовій галузі.

На Україні є багато аналогічних організацій, тому створюючи власну, шукали новий підхід. Головна ідея полягала в тому, щоб в ліфтовій галузі використовувати ті рішення, які вже довгий час застосовуються в промисловості. Наприклад, алгоритм роботи ліфта можна розписати дуже просто – це переміщення з однієї точки – в іншу. Наприклад, щоб якісно розробити добре працююче обладнання на мікропроцесор, можна витратити багато часу та ресурсів. Потрібні і наладка і дослідні випробування. Зі свого боку, ми намагаємося використовувати те обладнання, яке давно налагоджене, працює і не виникає питань щодо його експлуатації. Головною ідеєю було застосувати по максимуму промислове обладнання в ліфтовій сфері.

В структурі систем управління на перше місце у нас постала, звичайно, безпека механізмів. Перший рівень виконавчого механізму – це частотний перетворювач фірми «OMRON». Стосовно даного ліфта, так як основне навантаження знаходиться на валу двигуна, до таких систем висуваються особливі вимоги. Ми використали частотний перетворювач з платою зворотного зв’язку. Фактично, ця система дуже схожа з двигунами постійного струму. Тобто глибина регулювання складає від 1 до 1000. Є режим «серво-регулювання». Тобто, під час роботи, коли рухається ліфт, він зупиняється, дається команда «0», йде затримка, після цього – накладаються гальма. В даному випадку такого ефекту досягли за допомоги звичайного синхронного двигуна.

Друга система – система безпеки. Тобто при необхідності відбувається блокування перетворювача системи. Так чином досягається високий рівень безпеки.

Наступна підсистема – це логічна. Це контроллер, якій відслідковує, в якому положенні знаходяться кабіни; в якому стані знаходиться система безпеки; формуються сигнали на управління частотним перетворювачем.

В своїх розробках ми відповідаємо за надійність і правильну роботу системи. Є ще один рівень – сервісний. Тобто контролеру треба повідомити накази, їхати вниз чи вгору. Виходячи з цього, він буде формувати команди, куди треба рухатись. Цей рівень є нашою власною розробкою. Можна використовувати стандартне обладнання, але воно виходить дорожчим. І тут треба зауважити, що ніде в промисловості не використовується матрична система живлення кнопок. Тобто, ми керуємось двома призначеннями. Перше – це зменшення вартості. Друге – це адаптувати те обладнання, яке вже використовується в промисловості, щоб не придумувати того, що давно вже існує.

Ще один пункт: сервісну систему ми побудували, використовуючи розподільчі мережі. Тобто ми заощаджуємо канали, що передають дані. Команди потрапляють і контроллер, аналізує їх та передає на частотник. Система управління має два датчики: датчик зупинки та уповільнення руху. Їх можна встановити на кабіні чи в шахті.

Протягом всього періоду роботи у нас налагоджено три варіанти роботи станцій, різних по складності і вартості. Контроллер контролює стан частого перетворювача, тобто панель і є первісним рівнем. Плата стоїть вгорі і на неї поступає потік інформації. Відповідно на графічному дисплеї відображається та інформація, яка протікає повз неї. Система дозволяє виявити помилки частотного перетворювача. Зазвичай, для цього треба мати додатковий пульт. В даній розробці можна безпосередньо подивитись параметри та змінити їх, провести наладку як частотного перетворювача, так і всієї системи. Це дуже зручно для обслуговуючого персоналу.

Другий варіант станції складається з частотного перетворювача, контроллера та реле. Ця модифікація відрізняється тим, що контролер є зовнішнім. Тобто немає можливості протестувати та настроїти частотний перетворювач.

Найпростішим є третій варіант. В ньому немає ряду реле та міститься невеличкий текст дисплею, за яким механік сам має виявити неполадку.

Система матричного підключення підключається безпосередньо на модуль. Вигляд матричної системи є простим і доступним у користуванні. Система передбачає підключення як звичайної кнопки виклику, так і системи викликів кнопок «Вгору» і «Вниз». Зразки трьох таких ліфтів вже понад рік встановлені та функціонують в багатоповерхівці на 22 поверхи в місті Вишгород. А екземпляр частотного перетворювача встановлено в системі кар’єрного механізму, що працює без збоїв вже понад 4 роки. Важко захистити двигун краще, ніж використовуючи модульний перетворювач. Модуль аналізує великий потік інформації, тобто, де знаходиться ліфт, в якому стані, куди рухається. Він, завдяки складній програмі, аналізує та виокремлює інформацію, наприклад, на який поверх оптимальніше направити кабіну. Тобто виключається варіант, коли на виклик з певного поверху приїжджають одночасно декілька ліфтів. Це загалом оптимізує систему пересування пасажирів в ліфтах та максимізує потребу їх доцільного використання.

Останньою розробкою є модуль звукового супроводу. Модуль має звукові можливості, він відслідковує місцезнаходження ліфта та сповіщає про це за допомогою звуку. Вся інформація записана на флеш-носій. Пропонується два варіанти звукового повідомлення: російською та українською мовами. Є можливість записувати власні повідомлення, що особливо зручно для адміністративних будинків з великою кількістю офісів і організацій. В першій з наведених з трьох систем управління є функція архіву. Тобто виводиться до ста кодів повідомлень про помилки із зазначенням дати. Додатково окремо підраховується кількість поїздок. Вся схема є дуже простою і розрахована на знання електромеханіків. Вона є подібною до звичної релейної схеми. Пропонуємо розглянути наші пропозиції та запрошуємо до співпраці.

Хочемо зазначити виступ заступника міського голови м. Вінния п. Кістіон Володимира Євсійовича.

Він щиро привітав всіх учасників семінару і побажав плідної праці. Приємно було почути і слова подяки ліфтовикам Вінниччини, а також всім працівникам ліфтової галузі України за їхню благородну і потрібну для країни роботу.

Вразила всіх і обізнаність заступника голови міста практично зі всіх проблем ліфтовиків м. Вінниці. Відносно питань по фінансуванню ліфтового господарства Вінниці, то хочеться відзначити – є програма заміни, ремонту та модернізації у Вінниці, що на «декілька кроків» йде попереду у порівнянні з іншими містами України. Звичайно, з цього можна і треба брати приклад.

До учасників семінару звернувся з доповіддю і Начальник Теруправління Держгірпромнагляду п. Коваль Анатолій Дмитрович. Він також привітав всіх учасників семінару і виявив побажання, що до подальшої традиції проведення таких зустрічей ліфтовиків у Вінниці.

Цікавою темою з виступу п. Коваль А.Д. є висвітлення принципу зносу ліфтового обладнання та визначення максимального терміну роботи ліфтів до 25 років. Варто зробити певний аналіз і дійсно ввести нові нормативи відносно роботи ліфтів.

Було багато запитань від самих учасників семінару. Адже всіх учасників було запрошено на розгляд нового виду ліфтового обладнання.

Кульмінацією семінару став огляд діючого обладнання (пасажирський ліфт П-400 на 9 зупинок) в житловому будинку м. Вінниця.

Практично всі учасники семінару ознайомились зі всіма вузлами та агрегатами ліфта. Звичайно, краще самому побачити, послухати роботу, задати питання і зробити свої висновки. Практично всі учасники схвально віднеслись до «новинки». Адже це явний крок вперед до удосконалення ліфтового обладнання в наших умовах. І ще одне з надважливих питань, які вирішує впровадження ліфтів з застосуванням без редукторного типу з частотним регулюванням швидкості є економія електроенергії (орієнтовно в три рази).

Після підняття цін на енергоносії в Україні (хочемо ми того чи не хочемо) почне вестись контроль за використанням кожної кіловат-годин витраченої електроенергії. Це станеться буквально завтра. І тому кожен з учасників семінару мав можливість задуматись над пропозицією введення нових видів ліфтового обладнання на своїх об’єктах.

Після огляду ліфта всім учасникам було запропоновано відвідати музей відомого українського лікаря-хірурга Пирогова М.І. Відвідали також крипту, де розміщено забальзамоване тіло видатного вченого.

Ввечері всі учасники семінару мали можливість поспілкуватись за спільним столом. Це також зближує всіх нас і розширює коло ділових контактів між ліфтовиками.

Загальне враження – І спеціалізований семінар пройшов на високому рівні з користю для кожного учасника. Було висловлено загальне бажання: підтримати традицію проведення таких спеціалізованих семінарів. Адже на таких семінарах висвітлюються, як окремі ліфтові теми, так і загальні питання ліфтової галузі. І тому в таких семінарах будуть приймати участь представники ліфтових фірм і організацій, яких цікавить ця тема.

Наступний спеціалізований семінар пропонується провести в м. Рівне на базі «АРМ–ЕКО». Генеральним партнером проведення семінару є ТзОВ «АРМ-ЕКО». Темою семінару буде : «Вивчення досвіду організації виробництва запчастин та комплектів модернізації для «зношених ліфтів»». Семінар пропонується провести на початку жовтня 2010 року. Редакція журналу додатково повідомить всіх вас, ліфтовиків України і запросить приїхати та прийняти участь в ІІ Спеціалізованому Семінарі працівників ліфтової галузі України.

До зустрічі!

Редакція журналу
«Ліфтова індустрія»