Лист-звернення № 109 та № 110 від 26.09.16

Відкритий лист працівників ліфтової галузі України

 

           Шановний Володимире Борисовичу!

           Велика кількість малих та середніх підприємств різних форм власності, які охоплюють практично усі населені пункти України, де є багатоповерхові будинки, вкрай стурбовані кризовими явищами, що охопили ліфтове господарство.

          Законом України № 71-VIII від 28.12.2014р. «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо податкової реформи» встановлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб – підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з Рішенням Суду або згідно з вимогами кримінального процесуального кодексу України.

            Постановою Окружного Адміністративного Суду міста Києва від 28.07.2015 року у справі № 826/13378/15 підтверджено, що у Законі України № 71-VIII від 28.12.2014р. поняття «контролюючі органи» стосуються усіх контролюючих органів, тобто органів, які здійснюють державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності згідно з Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007р. № 877-V.

           Перелік державних інспекцій та інших контролюючих органів, які повинні отримати дозвіл Кабінету Міністрів України на проведення перевірок юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, затверджено постановою КМУ «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» від 13.08.2014 р. № 408. Станом на 20.09.2016р. зазначена Постанова не скасована і на неї можна орієнтуватися, аби ідентифікувати контролюючи органи, яким обмежено перевірки згідно з Законом № 71-VIII від 28.12.2014 р. Також, хочемо звернути особливу увагу, що Постанова Окружного Адміністративного Суду щодо заборони перевірок не скасована, а підтверджена її законність і дію Київським Апеляційним Адміністративним Судом від 16.09.2015р. у справі     № 826/13378/15, ухвалою Вищою адміністративного суду України від 06.11.2015р. № К/800/47064/15 та ухвалою Верховного Суду України від 18.05.2016 р. яка оскарженню не підлягає.

            Всупереч Законам України, Постанов Кабінету Міністрів України, рішень Судів, які займають вищі щаблі судової ієрархії в Україні, Державна служба України з питань праці (Держпраці) продовжує «кошмарити» організації, які займаються технічним обслуговуванням ліфтів в Україні.

            Складається враження, що зазначена служба не керується Законами України та постановами КМУ.

            Своїм листом Голова «Держпраці» від 12.03.2015р. № 222/0/1-7/6/ДП-15 дякував за активну позицію ліфтовиків України за допомогу становлення правової Держави та надання пропозицій щодо удосконалення чинного законодавства, що регулюють питання ліфтової галузі України та запевнив, що після становлення Держпраці  (реорганізація шляхом злиття Державної інспекції з питань праці та Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки) діяльність новоствореної Служби буде здійснюватись виключно на засадах і принципах визначених чинним законодавством України і приведення окремих норм і регламентів до вимог сьогодення.

            З моменту становлення Держпраці і по теперішній час нічого не змінилося і всі негативні явища, які були при Державній службі гірничого нагляду та промислової безпеки України збереглися. Яскравим підтвердженням цього є затримання першого заступника Держпраці України, при отриманні хабаря у 100 000 тис. грн. Цей посадовець  систематично отримував грошову винагороду пов’язану з проведенням експертиз та надання висновків щодо безпеки діяльності на виробництві.

            Також, затримано головного інспектора Держпраці в Одеській області на хабарі в 21 000,00 грн., заступника начальника профільного держпідприємства Держпраці Дніпропетровської області за хабар майже в 200 000,00 грн., головного державного інспектора Держпраці у Сумській області на хабарі 10 000,00 грн. за не притягнення до адміністративної відповідальності за результатами проведених перевірок.

            Складається враження, що проведення перевірок працівниками Держпраці, всупереч Законам України, проводяться з метою отримання хабарів та залякування суб’єктів господарювання штрафами та інше.

            На сьогоднішній день «система» працює і неозброєним оком видно для чого саме і на кого вона працює!

            Зазначена «система» по якій «плідно» працює «Держпраці»  вибудовувалася роками і як зазначив Директор НаціональногоАантикорупційного Бюро України пан Ситник А.С. – «самі «посадки» не знищать корупцію, треба ламати «схеми». В першу чергу «схеми» вибудовуються з діючого законодавства та нормативно-правових актів, а також, працівників які раніше працювали в Держгірнагляді і без перешкод перекочували до Держпраці. На сьогоднішній день можна з впевненістю сказати, що так звана реорганізація – це лише зміна вивіски з «Держгірпромнагляду» на «Держпраці».

            З великих трибун нас всіх запевняють, що у державі проходить реформи та сприяння розвитку бізнесу та житлово-комунального господарства України. Мабуть, це твердження не стосується контролюючого органу «Держпраці». Самі чиновники цієї служби аж ніяк не хочуть змін, так як у них усе «Добре»!

            Шановні Володимир Борисович!

            Звертаємо до Вас з проханням звернути увагу на зазначену проблему та вжити всіх заходів для зупинки «безпределу» організованого контролюючими та інспектуючими органами і, також, пропонуємо продовжити мараторій на перевірки на 2017 рік та привести діяльність зазначених служб до вимог Європейського союзу, переглянути всі нормативно-правові акти, якими керуються «Держпраці» і внести в них кардинальні зміни для перетворення державної служби з «карательного» і «корумпованого» органу до органу, який би насправді допомагав розвитку ліфтового господарства і житлово-комунального господарства в цілому.

            Заздалегідь вдячні.